Pretty Little Liars gaat over 5 meisjes, Alison, Hanna, Spencer, Emily en Aria, in Rosewood. De serie begint dat Alison vermoord is en dat de andere meisjes lastig worden gevallen door de mysterieuze A. Benieuwd wat er nog meer gebeurd? Lees dan mijn recensie van Pretty Little Liars.

Het Verhaal

Pretty Little Liars is net als series als Gossip Girl en the Vampire Diaries gebaseerd op boekenreeksen. De boeken zijn geschreven door Shara Shepard en worden sinds 2010 verfilmd. Het verhaal loopt wel anders dan in de boeken.

In de eerste aflevering van Pretty Little Liars wordt Alison Dilaurentis dood gevonden. Ze blijkt al een jaar vermist en de populaire vriendengroep die ze ooit vormde met Hanna, Spencer, Emily en Aria is sinds haar verdwijning volledig uit elkaar gevallen. Net voordat haar lichaam wordt ontdekt krijgen deze 4 meisjes geheimzinnige sms’jes gestuurd van A.

Iemand doet zich voor als Alison en deze persoon blijkt al hun diepste geheimen te weten. De berichten worden erger en hun telefoon uitzetten helpt niet. A. weet waar ze wonen en lijkt de vriendinnen continu in de gaten te houden. Hoe erg het ook is, de 4 meisjes worden door A. wel weer vriendinnen.

De serie wordt spannend als de meisjes vervelende opdrachten krijgen. Als ze deze niet uitvoeren komen hun geheimen uit of worden ze met de dood bedreigd en het blijft niet alleen bij bedreigingen. De 4 vriendinnen zetten daarom al snel een zoektocht in naar deze A. Alleen blijkt dit lang niet zo makkelijk als ze dachten. Ze verdenken namelijk de hele tijd de verkeerde.

Personages

Alison was een meisje dat de geheimen van mensen ontlokte en die tegen hen gebruikte. Ze werd stiekem door iedereen gehaat. Hanna, Spencer, Emily en Aria hoorden bij haar groepje, maar zijn niet zoals zij. Hanna is een onzeker meisje dat haar uiterlijk erg belangrijk vindt en die erg goed op haar lijn past. Spencer wil altijd in alles het beste zijn, Emily twijfelt over haar geaardheid en Aria vindt oudere mannen erg interessant.

Conclusie

Pretty Little Liars is een erg leuke serie. Liefde, onzekerheden en spanning worden op een goede manier met elkaar gecombineerd. Als kijker heb je ook geen idee wie A. is. Pretty Little Liars is momenteel alleen nog maar te zien in Amerika, maar gelukkig kunnen we hier ook downloaden. Er zijn op het moment al 2 seizoenen en het derde seizoen gaat op 5 juni 2012 van start.