Zo rond december worden er altijd heel wat lijstjes opgesteld met belangrijke gebeurtenissen of personen van het afgelopen jaar. Ook consumentenprogramma Radar doet hieraan mee en geeft een prijs weg, de Loden Leeuw, aan de meest irritante bekende Nederlander in een reclame.

Tv-programma Radar heeft 5 bekende Nederlanders genomineerd voor de Loden Leeuw. Zo maakt de scheldende Arie Boomsma kans op de prijs dankzij zijn optreden in de Douwe Egberts reclame, Kim Holland omdat ze telefoonabonnementen van Simpel promoot, Robert Kranenbrog vanwege zijn samenwerking met Delta Lloyd en Raemon Sluiter prijst Head & Shoulders aan. Ook voetbalanalist Johan Derksen dingt mee naar de Loden Leeuw door de reclamespot van de Nederlandse Energie Maatschappij.

[pro-player width=’560′ height=’400′ type=’video’]https://www.youtube.com/watch?v=lAlTVrJONik[/pro-player]
Naast de meest irritante bekende Nederlander wordt er ook een prijs uitgereikt aan de meest irritante reclame zonder beroemdheid. In deze categorie zijn de naaktcamping van Zalando, de medewerkers van supermarkt Plus, de slechte versiertruck bij KFC, koekjes van Hellema en biermerk Amstel de genomineerden.

Arie Boomsma

Ik vind eigenlijk alle genomineerden reclames erg irritant of gewoonweg slecht, Arie Boomsma laat zich van een hele andere kant zien die eigenlijk niet bij hem past en Kim Holland vond ik voor haar optreden in de Simpel reclame al erg vervelend. De reclame van KFC is grappig, maar had ik na 2 keer ook wel genoeg van. Welke reclame mag er van jou winnen?