21-jarige man overleden aan vervuilde xtc


Afgelopen weekend is een 21-jarige man uit Den Bosch overleden na het gebruik van xtc. Vandaag is bekend gemaakt dat deze pillen vervuild waren.

De politie heeft in het ouderlijk huis van de man, waar hij overleed terwijl 4 vrienden aanwezig waren, tientallen xtc-pillen gevonden. Uit onderzoek van verslavingskliniek Novadic-Kentron is gebleken dat de xtc vervuild was en de levensgevaarlijke stof PMMA bevatte in plaats van MDMA. PMMA is gevaarlijk omdat de stof langzaam in werking treedt en bij een kleine hoeveelheid al tot een overdosis kan leiden.

Volgens Novadic-Kentron zijn de vervuilde xtc-pillen beige en te herkennen aan doodskoplogo. Eerder deze maand overleed in Tilburg ook al een 17-jarig meisje aan xtc. De kliniek gaat samen met de GGD de komende tijd actief waarschuwen voor de pillen. Mensen die deze xtc in bezit hebben kunnen deze anoniem laten testen bij Novadic-Kentron.

Over de auteur

Leave A Reply

css.php