Tips voor het lopen op hoge hakken


Het lopen op hoge hakken is lang niet voor iedereen even plezierig. Toch zijn er een aantal tips die dit een stuk gemakkelijker kunnen maken.

Zorg voor passende schoenen

Als je blaren en pijnlijke voeten wilt voorkomen, moet je ervoor zorgen dat het paar schoenen echt goed past. Loop ze dan ook van te voren in, zodat de vorm zich aan jouw voeten kan aanpassen. Daarnaast is het belangrijk dat je begint met een klein hakje en het zo langzaam opbouwt. Je kunt immers niet verwachten, dat je de eerste keer al gelijk op 10 centimeter hoge hakken loopt zonder problemen.

Let op je houding

Wanneer je op hoge hakken loopt, is het erg belangrijk om op je houding te letten. Zorg ervoor dat je ontspannen bent en laat je armen losjes langs je heen hangen. Op deze manier verklein je de kans op een genante valpartij en daarnaast is het ook beter voor je postuur.

Zorg voor extra ondersteuning

Een andere manier om het lopen op hoge hakken gemakkelijker te maken, is door te zorgen voor wat extra ondersteuning. Zelf gebruik ik vaak inlegzooltjes in mijn schoenen, zodat ze wat beter zitten. Ook kun je denken aan antislipzooltjes, wanneer de onderkanten van je pumps wat glad zijn. Zo loop je in ieder geval minder risico op uitglijers.

Let op de weg

Zelfs voor de gevorderde hakkenlopers is het belangrijk om op de weg te blijven letten. Het zou immers zo kunnen gebeuren dat je hak blijft steken tussen de stoeptegels. Hierbij is het ook belangrijk om je looptempo aan te passen. Het is namelijk gemakkelijk om met grote passen over een glad wegdek te lopen, maar wanneer we praten over kiezelsteentjes wordt het opeens een heel ander verhaal.

Doe alsof

Voor sommigen meiden blijft het lopen op hoge hakken een hel. In dat geval kun je het beste doen alsof je nergens last van hebt. Een van de beste manieren om goed voor de dag te komen op pumps, is namelijk door het uitstralen van zelfvertrouwen. Ofwel, houd een lach op je gezicht en blijf recht vooruit kijken alsof je geen zorgen hebt.

Over de auteur

1 reactie

  1. Houding is zeker belangrijk en in het begin voelt het stijfjes aan: Schouders ietsje naar achteren, ontspannen laten hangen, borsten vooruit alsof je naar boven wil wijzen), voet voor voet zetten (nou ja, hoeft niet helemaal letterlijk ervoor, maar ook niet te veel zijwaarts) en vooral niet vergeten: loop vanuit je heupen!!

Leave A Reply

css.php