In de serie Suburgatory verhuist Tessa met haar vader van New York naar een rustige buitenwijk. Hieronder staat mijn recensie van Suburgatory.

Het verhaal

Tessa woont samen met haar vader George in New York. Hij voedt haar al 15 jaar in zijn eentje op. Als hij een pakje condooms op het nachtkastje van zijn dochter vindt, verhuizen ze naar een buitenwijk. Hij wil zijn dochter voor de gevaren van de stad beschermen, maar een buitenwijk blijkt ook zo zijn nadelen te hebben. In de buurt wonen heel veel domme, roddelende huisvrouwen en iedereen doet aan plastische chirurgie.

Ook proberen veel mensen, zoals de beste vriend van haar vader, om Tessa om te toveren in een typisch meisje uit de buitenwijk. De meisjes uit de buitenwijk leven op suikervrije energiedrank en kleden zich sletterig. Alleen aan de overkant van de straat woont een meisje die wel aardig lijkt.

De personages

Tessa en haar vader zijn vergeleken met de rest van de wijk, vrij stoer en nuchter. Alle vrouwen in de omgeving zijn erg veel met hun uiterlijk bezig en maken duidelijk gebruik van plastische chirurgie. Gelukkig is het overbuurmeisje Lisa ook stoer en nuchter vergeleken met de andere mensen in de wijk. Ze heeft geen vrienden op school, tot ze Tessa ontmoet. De beste vriend van George, Noah, helpt hem om een beetje aan de cultuur te wennen in de wijk. Noah heeft George er namelijk van overtuigd dat de buitenwijk de beste plek is om iemand op te voeden.

Conclusie

Als je houdt van een beetje flauwe humor is dit zeker een serie voor jou. De nuchtere Tessa en George, in een dorp met overdreven neppen mensen, zorgen voor grappige situaties. Als je niet houd van dat soort humor, of juist op zoek bent naar een serie waar bij je moet nadenken, dan zou ik niet naar Suburgatory kijken. Een aflevering van de serie duurt 21 minuten.

[pro-player width=’560′ height=’340′ type=’video’]https://www.youtube.com/watch?v=xGr21_8vA8A[/pro-player]